Owner Post Follow Dash



"I am fine"
Tcha's

Selamat Datang !


Assalamualaikum
This is a place to qwerty everything
Pardons my words


⊰HEY YOU!⊱
Awak comel.
Percaya tak?
Hm percayalah pleaseeee


K tipu jewp hahahaha
Kalau dah baca toksah nak memarah kalau gua cerita pasal lu. Suka hati gua nak cerita pasai sapa k. Kalau dah terasa tu whoops padan muka kahkahkah. Ini blog gua, kalau tapuasti meh kita face to face toksah pendam kang hati lu pula terbakar bhahaha.
Gimme some space to breathe.


Skins by: IlliShuhada
Basecode : PikaChan
Best viewed in Mozilla and Google Chrome

I am STRONG ENOUGH.




Dalam hati dah berniat tak nak datang ke sekolah. Maklumlah, ada masalah jiwa. Tapi bila difikirkan balik.... kesian dekat Acik Ita, mesti dia rindu nak HON depan rumah aku. Kesian dekat Nazirah, mesti dia keseorangan dalam kelas nanti. Kesian dekat Cikgu Hitam Manis, nanti dia tercari-cari anak Sumli dalam kelas :p 

'Aki, kenapa nih ? Demam ke ? Asal mata lembam ?' Maaf. Aku hanya mampu tersenyum.....

Keadaan semasa waktu math tadi tersangatlah tegang. Cikgu terlampau marah akan dua orang itu. Ingatan aku pula melencong ke dia. Cepat-cepat aku pandang muka cikgu yang sungguh menawan untuk menggelakkan terjadinya tsunami. Waktu bm tadi, masih lemah.

Orang A : Weh, kau okay tak nih ?
Aku : Okay.
Orang A : Tipu. Kau ceritalah kat aku weh.
* mereka berempat pandang tajam ke arah aku..
Aku : Janganlah pandang aku macam nih ! Aku seganlah !
Orang B : Kau tak rehat ke ?
Aku : Kau kunci pintu tu nanti, aku nak rehat dalam kelas jeh.
Orang C : Ehh tak boleh. Bahaya. Kang ada kebakaran, kau tak boleh selamatkan diri.
Aku : Tak mungkin ! Kunci jelahh. Korang keluarlah. Jangan tengok akuuuuuu !
Orang A : Kau nak aku belikan something ?
Aku : Tak perlu. Aku puasa.
Orang D : Ehh, kau nak aku belikan makanan tak ?
Orang B : Dia puasalah bongok ! Dah dah. Kita pergi dulu tau. Jaga diri *lambai tangan*
Aku : Okay..... thanks.

Terharu sungguh bila mereka semua mengambil berat pasal aku tadi :') Sungguh terharu. Macam biasa, aku gunakan masa yang terluang itu dengan meluahkan semua isi hati aku dekat Mrs Rabbit. Bila penghuni kelas yang lain datang, aku pun kelam kabut nak cover muka.

Sejujur-jujurnya, aku tak suka menangis depan orang. Nanti ada yang kata aku sengaja nak menarik perhatian orang lain. Herm yelah.. menangis pun salah ! Ergh. Waktu addmath, aku kembali suka dengannya. Aku kembali minat padanya. Hati aku kembali terbuka untuk si dia, Sir Sankar. Oh hitam manis. Bhahahahaa *gelak guling*

Orang B datang dan kembali memandang tajam ke arah aku. Di sebalik pandangannya pula, menunjukkan perasaan kasihan.

Aku : Kau buat ape kat sini ? Pergilah. Jangan pandang aku macam tuh.
Orang B : Siapa pandang kau ? Aku tengah tengok kau buat addmath nih. Boleh tambah ilmu.
Aku : Ergh yelaa. Jangan pandang aku tau.
Orang B : Perasanlah kau nih. Hahahaa
Aku : Aku sepak kau nak ? -.-
Orang B : Dah dah, jangan sedih sedih tau :)
Aku : Sedih ? Haaaa kau tahu ?! Siapa bagi tahu kau nih ?! *pandang belakang cari suspek*
Orang B : Aku tak perlukan khabar angin. Aku tengok dekat facebook dia. Dia tulis "Everything is OVER"
Aku : Ouh. Itu pun kena bagi tahu satu duniakan ? :')
Orang B : Dah dah. Kau dapat nombor satu kan ? Jangan sebab benda nih kau menurun tau.
Aku : *angguk kepala*
Orang B : Jangan macam Haikal, terus menurun. Kalau kau jadi macam tu, aku pecut kau. Hahaha
Orang D : Kau pehal nak sebut nama aku weh ?
Aku : Sokay, aku tak benci dia pun. Kenangan dia pun aku akan simpan bebila :')
Orang B : Haa bagus ! Ini barulah orang Islam yang sebenar ! Tak macam dia nih. Bila break, terus benci.
Orang D pula buat bodoh*

Alhamdulillah. Dengan semua sokongan mereka, aku semakin kuat dan tabah. Aku sudah mampu tersenyum bila melihat gelagat mereka berdua. Buat apa nak menangis pasal dia ? Sementara dia sedang membenci aku sekarang nih. Dan dia akan melakukan perkara yang sama terhadap aku seperti 'orang dulunya'  :)

Tidak mengapa. Aku ingat lagi jawapan kau dulu. Dan aku pula masih dengan jawapan aku : "Kalau kita takda apa-apa lagi, aku tak akan benci kau." Terima kasih dengan semuanya. Oh lupa, terima kasih sebab dah block aku. Yeah, kau masih pengecut -,- Takut nak gaduh dengan aku lagi lettuw. Muahahahaa.

Kini, aku kembali kepada Nuratika Binti Sumli yang dulu lagi.




Kalau kau boleh sebarkan kat facebook. Aku boleh sebarkan dekat blog :)
Assalamualaikum.


◀ Older Newer ▶